Interactive Control of Dance Groups Using Kinect
ポーズを認識させてグループダンスをインタラクティブに操作する??
利用シーンが謎
This paper describes a system that can control the CG animation of dance groups in a virtual world by recognizing gestures using Kinect in real time. The system can change the formation of CG dancers by rightarm gestures and their motions by left-arm gestures. Moreover, a virtual camera is controlled by the gestures of both arms. The rotational data of the joints are used to recognize each arm gesture to control the dance groups, and the translational data of the joints are used to control the virtual camera. Since the system recognizes both arm gestures at the same time, users can control two or more objects by a combination of gestures.
本稿では、Kinectを用いたジェスチャ認識により、仮想世界のダンスグループのCGアニメーションをリアルタイムに制御するシステムについて述べる。 このシステムは、右腕のジェスチャーによってCGダンサーの形成を変化させ、左腕のジェスチャーによってその動きを変化させることができます。 さらに、仮想カメラは両腕のジェスチャーによって制御されます。 関節の回転データは、ダンスグループを制御するための各腕のジェスチャを認識するために使用され、関節の並進データは、仮想カメラを制御するために使用される。 システムは両方の腕のジェスチャを同時に認識するので、ユーザはジェスチャの組み合わせによって2つ以上のオブジェクトを制御できます。
@inproceedings{DBLP:conf/grapp/SogaY15,
author = {A. Soga and
I. Yoshida},
title = "{Interactive Control of Dance Groups Using Kinect}",
booktitle = {{GRAPP} 2015 - Proceedings of the 10th International Conference on
Computer Graphics Theory and Applications, Berlin, Germany, 11-14
March, 2015.},
pages = {362--365},
year = {2015},
crossref = {DBLP:conf/grapp/2015},
doi = {10.5220/0005357303620365},
timestamp = {Sun, 21 May 2017 00:22:26 +0200},
}